Mycket om inget.

Först och främst, sorry tiden det tar fär mig att skriva.
Jag har extremt mycket att göra så bloggen blir lidande, men jag vägrar lägga ner den.

Vad har hänt det senaste då?

Kan ju börja med idioterna som satte upp en vägspärr i centrum.
Dom skulle tydligen påminna oss om kriget och bla bla bla.
Här kommer en liten reminder: Sverige tar emot flyktingar.
Flyktingar som begett sig till Sverige för att slippa kriget och allt som kommer med det.
Så sätter ni idioter upp en vägspärr, ställer er i armékläder och stoppar förbipasserande.
Hur f*n tänker ni?

Jag hoppas någon skällde ut er ordentligt, stackars alla dem krigflyktingar som ni rev upp känslorna för!

Positivt är däremot att folk blir allt vänligare jo ljusare det blir ute.
Idag såg jag folk som hjälpte barnvagnar på bussar, hjälpte att plocka upp tappade papper och hjälpte folk över gatan.
Jag såg glada barn springa runt och sparka på en fotboll, och jag såg par hålla handen.
Mysigt värre i denna fina stad.

Jag begav mig till skolan idag.
Jag började kl 09:15 och slutade kl 10:00.
Vem tror att jag ångrade att jag gick upp?

Känns lite onödigt, kunde dom inte lagt de 45 min på en annan dag?
Vi har ju raster som är längre än 45 min.

Men trots att alla klagar på den svenska skolan, så trivs jag.
Jag trivs med lärarna, med kåren, med kompisar och med vårt café.
Ångrar verkligen inte att jag började där:P

Nu kanske jag ska flytta också, inom staden.
Men mer om det kommer om jag ska göra det.

Lägger in en liten film igen:P


Allt från mig
Mikke

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0