ok, nu får ni lite då..

jag respekterar Anna i min basgrupp. Denna tjej är hur go som helst, och man kan ha riktiga diskussioner med henne utan att vi blir sura på varandra. Det känns så skönt.

Men det är andra som ger mig rätt mycket skit för att jag inte tycker Jan Björklund är en bra minister att ha på just den posten. Uppväxt med skolan som jag är, fattar la jag att mycket Jan Björklund säger bara är totalt Bs. Jag får stöd av vissa artiklar och programserier, bland annat en serie i Svensk Radio.

Visst, kvällstidningar är inte mycket att lita på.
Men ska nu dra några nätexempel som visar att Jan Björklund faktiskt haft ruggigt fel i vissa av sina "sanna" uttalanden.

En ledare från AB : http://www.aftonbladet.se/ledare/ledarkronika/asapetersen/article3210575.ab

Från Svd: http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_1633271.svd kolla noga citatet: "
– Vi har bara gått till de källor som Jan Björklund själv hänvisar till. Då upptäckte vi ganska snabbt att det inte finns belägg för så dramatiska uttalanden som han har gjort, säger Åsa Avdic, en av reportrarna"

Från Fria: http://www.fria.nu/artikel/74553

Från Sveriges radio: http://www.sr.se/cgi-bin/P1/program/artikel.asp?ProgramID=3238&Artikel=2250077
Från denna länk kan ni också hitta dessa program som granskat många av Jan Björklunds uttalanden.

Som sagt, allt som sägs i tidningar kanske inte stämmer. Men känns som det är lite för mycket just nu.

Sen, ok, det är bra att någon går ut offentligt och försöker reformera den svenska skolan. Men tycker Jan Björklund absolut gör på fel sätt. Istället för straff ska vi la försöka förstå varför eleverna har blivit så här?

Sen tycker jag det är synd, att inte utbildade pedagoger och annat skolfolk, som ofta kämpar i det tysta, inte kan få den mediala uppmärksamhet den förtjänar. Alla tidningar, Tv och radio kanske kan börja uppmärksamma dem, så skolan blir roligare i allmänhetens syn igen??  Tål att tänkas på kanske??

Allt från mig, Mikke


Kommentarer
Postat av: Anna

Du är så skön!

2008-09-24 @ 15:17:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0