Jasså?

Jaha, då var man på väg hem till föräldrarna i en liten ort i norra götalandsregionen.
Ska få gå på konsert och ha det allmänt trevlig, eventuellt försöka tvätta lite. haha

Det är så roligt att få gå på stan och höra personer prata, om allt och inget.
Va på väg in till centralen och hamnade brevid en ung tjej, troligtvis 20 år. Kände igen henne, hon har suttit på samma buss som jag tidigare, tror hon bor nånstans borta vid mig.
Hon var ganska social av sig, pratade på om allt.
Vi var inne på en ganska djup diskussion om studier.
Plötsligt sa hon: "alltså, det är så svårt att få ett bra ligg här i staden".
Jag, och jag tror alla runt mig, fick en stor chock. Sen fortsatte hon att diskutera samma ämne som innan:P
Jag gillade det spontana utspelet. Men jag undrar fortfarande varför:P Ska fråga henne nästa gång.

Vill bara klargöra för dem som frågat: Jag har en tjej som jag tycker väldigt mycket om:) Så nu kan ni sluta fråga.
Alltså, mycket kan man fundera över.
Just nu funderar jag mest på hur det kommer sig att alla människor är så stressade?
Kan ärligt inte fatta varför?
Vi lever det liv vi lever, vi kan inte hinna med allt vi vill. Hört om kompisar som ska hinna tvätta, städa, äta, festa, umgås, gå till skolan, shoppa, hem till föräldrar och allt på en enda dag. Vi får la lära oss göra prioteringar eller? Vi har all tid i världen, använd den. Allt behöver inte hända på en och samma gång.
Ta det lugnt och njut av livet:) det gör jag nuförtiden.

Nej nu ska jag ta en kaffe i bistron.
Hej och kram
Mikke

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0