Gnällkärring, jordens undergång och Lasse Lagerbäck

har blivit nått fel på bloggen:S jag kan tyvärr inte godkänna några kommentarer just nu:S men ni som ville ha msnen: [email protected].. bara adda om ni vill diskutera något jag skrivit. eller om ni bara vill snacka.

Btw, har just varit och klippt mig, asstolt med min nya, korta frilla.

http://www.aftonbladet.se/nojesliv/article3284474.ab

Jag har alltid beundrat E-type. diggar killen ffs. såg honom på Rix Fm festival under kalaset och gillar hans attityd.
Men nu tycker jag faktiskt han borde vara stolt över att hans låt används i reklam. För alla som har hört låten innan, så vet man att det inte är han som rappar. Snälla E-type, låt det bara vara? bli inte en gnällkärring som en massa andra artister, va glad att du är så stor istället.


http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3283548.ab

Det snackas extremt mycket om världens undergång nuförtiden, speciellt med den där "domedagsmaskinen".
Finns 2 möjliga alternativ: antingen lyckas forskarna, eller så lyckas dem inte.
lyckas dom: så grattis
Misslyckas dom: shit happens.

Men det jag inte förstår är allt skitsnack om jordens övergång. Men hallå eller? vi har tjatat om den där undergången ända sen Johannes skrev Uppenbaralseboken. Och den har la skett minst 6000 ggr vid det här laget? Så fort det blir krig, eller naturkatastrof, eller sjukdom osv, så nämner de övertroende direkt att "nu är det slut". Och så börjar dom hitta bevis: tex en matematisk formel som bevisar att datumet för tsunamin, som man sedan delar och multiplicerar osv med en massa tal från bibeln, egentligen blir 666. Alltså djävulens tal.

Jag tycker det är synd att alla hela tiden ska tracka ner på vetenskapen, och klaga på att det är för farligt osv. Liksom väx upp nån gång? Vetenskapen har ju väldigt mycket för oss, men visst dom älskar att leka gud ibland.
Som denna maskin som nu ska återskapa Big Bang. Om dom lyckas är ju vetenskapen i princip gud.
Känns detta igen? Läs Dan Brown(killen med da Vinci-koden), och hans bok Änglar och Demoner. Här kan ni följa det som händer nu i princip.

Vill bara önska vetenskapsmännen lycka till. För lyckas ni skapa ett Big bang, som kommer ni bevisa att det kan finnas en gud.

tillägger: att om det nu går åt helvete, och jordens undergång kommer denna vecka, så lovar jag att jag bjuder på en drink på någon bar "on the highway to hell".

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/landslaget/article3284471.ab

Grattis Lasse.
jag vet att vi inte drar jämt du och jag, vi har en olika syn på fotboll. Du kär på gammalt, jag vill helst se ett landslag där ingen är över 32. Men du gör det jobb, och du gör det bra. Att ta oss till alla mästerskap, det är inte så lätt som alla verkar tro. Så grattis Lagerbäck, hoppas du tar oss till VM ännu en gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0