fan för att vara snäll då.

ok. jag vet vad klockan är, men är typ ledig på förmiddagen imorgon så sett på film ikväll.
"om ödet får bestämma" är en bra film. Rekommenderar den stort.

D, vill bara säga att vi alla delar din sorg, och vi hoppas att du får upprättelse för det som hänt.
Finns alltid här om du behöver snacka.


ok, ska falla tillbaka på min rubrik. Följande hände idag:

Hade varit uppe vid pilbågsgatan och hälsat på en vän, och skulle sedan bege mig hemmåt.
Kommer ner till hållplatsen, bussen skulle gå om 10 minuter.
Där nere står det en tjej, väldigt lättklädd, tyå kort kjol, linne och en tröja som bara skyddar överdelen av överkroppen.
Hon stod verkligen och huttrade, fick lite dåligt samvete, jag hade ju själv både en varm tröja + min skinnjacka på mig.
Jag frågade snällt och ordagrant:
"hej, alltså fryser du? du kan få låna min jacka tills bussen kommer om du vill?"
tjejen bara tittar på mig och säger: "Vadå? så att du ska få ligg ikväll eller?"
Jag svarade: "sorry, försökte bara vara snäll."
Sen sas det inget mer.

Jag kan ärligt säga att jag blev helt jävla paff över frågan. Jag försökte ju bara vara lite snäll, dela med mig så tjejen slapp få lunginflammation eller nått. Hade nog gjort det vem som än stod och frös. Men just det där att hon trodde jag var ute efter att ligga. vad har hänt med vår värld? Jag är social, och det har tyvärr blivit en förbannelse. Är man social mot någon av det motsatta könet, så "flörtar" man tydligen och det kan sätta en i en jävla massa problem.

Tänker inte låta detta stoppa mig från att fortsätta vara snäll, men vill ändå ha svar på frågan, vad händer i världen just nu?

Vill bara skicka en hälsning till min basgrupp, ifall någon av dem läser detta:
Jag är verkligen glad att jag hamnade med er. Man lär sig mycket, och jag tycker vi har enormt bra diskusioner:)

Dags att sova lite nu tror jag:P
God natt
Mikke

Kommentarer
Postat av: Fruktansvärt Hemlig

Naaw, hade ni bja diskusioner i din basgjupp? Inte diskussioner då?

2008-09-23 @ 07:33:26
Postat av: Mikkepikkepö

haha ne jag orkar inte redigera:P haha

2008-09-23 @ 16:25:05
URL: http://fyrafyratvamikke.blogg.se/
Postat av: Anonym

word. Kan inte säga hur många gånger jag pratat med killar på krogen som efter ett hej gett mig kommentaren "jag har flickvän".. Okej och jag har skor, det betyder inte att jag ska ligga med dig, eller ens försöka det.. Det är förjävligt men det är det samhället vi skapat. Allting kretsar kring krogragg och bekymmersfritt sex. Tyvärr kan man inte bara vara social nu för tiden...

2008-09-23 @ 21:24:22
URL: http://smultronibacken.blogg.se/
Postat av: Therese

Tyvärr finns det killar som gör att man förstår varför tjejen sa som hon gjorde..Och jag håller med, vår basgrupp är toppen! ;)

2008-09-23 @ 22:03:31
URL: http://thessbott.blogg.se/
Postat av: Annica

Tyvärr är det få som tror att någon är snäll mot en utan att vilja ha något tillbaka. Jag kan erkänna att jag hade nog inte vågat ta emot någons jacka sådär, men det var ändå en otroligt snäll gest av dig. Fortsätt med det ändå. :)



(När jag ser någon som har t.ex världens finaste jacka eller världens finaste ansikte så går jag jättegärna fram och säger det till dem. Det märks att folk inte är vana vid att få komplimanger =P De ser ut att tro jag ska dra fram en kniv sekunden senare typ)

2008-10-01 @ 14:49:53
URL: http://anmo.blogg.se/
Postat av: Linus

Tjo min vän. Håller också med. Orka förutsätta att man vill knulla bara för att man säger hej, eller är snäll. Och det gäller vissa flickvänner också. Jag menar att de ibland förutsätter att man är tänd på en tjej för att man är trevlig(dock icke min. She's lovley). Nej, nu får det fan ta mig vara nog! Nice Guy Revolution!

2008-10-02 @ 16:27:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0