Stackars busschaufförer!

Ok, på 2 bussresor på mindre än 24 timmar har jag nu bevittnat hur dessa stackars människor får skiten för trafikstoppningar och förseningar. Igår satt jag på bussen på väg till en vän, och vi blev stående på terminalen i kanske 10 min, för att busschauförren hade fått höra klagomål  från en resenär under hela den tidiga färden.
När vi väl sitter på terminalen fäller samma resenär denna kommentar:
"Men gud va folk, inte nog med att vi var försenade med den lata chauffören, nu blir vi ännu mer försenade på grund av folket."
Då brast det för den stackars chauffören. Han blev ledsen och arg och började argumentera med resenären. Vi var 15 minuter sena till min destination.

Nu på morgonen, på väg hem från min vän, så var bussen 3 minuter sen. (lägg då till att det blåser som f*n idag)
När vi kommer till stationen efter där jag gick på var vi 4 min sena. naturligtvis ska nån gammal gubbe påpeka för chauffören hur usel hon är som aldrig kan komma i tid osv. Denna chauförren bara satt och tog emot denna skit.

Det ska inte vara så här!!!!!! Jag tycker själv det är jättejobbigt med sena bussar och så, men det är ju knappast chaufförernas fel!!! Så snälla människor, ring Västtrafiks kundtjänst när ni ska klaga? Eller skicka mail. Adressen hittar ni på: http://www.västtrafik.se

Ser verkligen fram emot ikväll:)
Allt från mig
Mikke

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0