Nice Guy Revolution!

"Nice guy revolution"
utrycket ovanför är myntat av min vän Linus, angående ett blogginlägg här.
Dags för snälla killar, som hjälper tjejer utan att ha någon baktanke, att stå på sig nu.

idag har jag sett en snäll kille. Här är bakgrunden:

kom till nisseplatsen från min Vfu. Missade bussen hem med 20 meter, så jag var tvungen att vänta på en vagn, för att sedan byta till buss. På själva vagnen träffade jag Jonathan, en kille jag inte sett på 1 år, bara chattat med på msn.
Vi började snacka lite, om hur vi har det och så. trevligt trevligt.

mitt i vagnen, där vi satt, finns en automat där folk kan köpa biljetter med småmynt. En tonårstjej(hur mystiskt det än låter, för hur många tonåringar betalar för sina resor?) skulle köpa en biljett med 1.kronor. När hon stoppat i ett antal mynt såg man hur hon desperat började känna i sina fickor. Hon tittar lite knepigt på oss. det var då det hände:

"behöver du mynt?" frågade Jonathan
"ja, alltså jag är kort 2 spänn" svarade tjejen.
"here you go" svarade jonathan och langande fram 2 kr.

tjejen tackade, köpte sin biljett och gick sedan därifrån.
en snäll gest av Jona, 2 kr är väl inget, men tanken och betydelsen för tjejen var stor:)
nu slapp hon ju böter på 1000 spänn om det kommer en kontrollant.
tror ju knappast han kommer möta henne igen, hon var nog inte från göteborg.

Men tänk om fler människor kunde göra så.
Att man kunde vara snälla mot främlingar på stan utan att få nått skit tillbaka.
Tänk vad världen vore bättre.

Nice guy revolution: våga vara snäll mot främmande tjejer och visa att det finns killar utan baktankar.
Nice people revolution: våga vara snäll mot vem som helst, för att visa att ni fortfarande finns kvar!!!

allt från mig
Mikke


Kommentarer
Postat av: Lasse

Håller med. Utförligare kommentar kommer på min blogg imorgon.

2008-10-14 @ 15:21:29
URL: http://ukulelemorfar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0