snabb påhälsning.

Åkte tillbaka till den lilla ort som var mitt hem de senaste 8a åren.
Alltid lika trevligt att få kommentaren: "Välkommen hem!"
Men är detta verkligen mitt hem? Eller är min nuvarande bostad mitt hem?
Jag har alltid sett en annan ort som mitt hem, den ort där jag levde mina första 10 år.
I den orten lärde jag mig grunderna, som att gå och prata+ Få gå ensam till skolan och mycket mer.

Mina föräldrar bor nu i den lilla ort där jag befinner vid tidpunkten för detta inlägg. Det är deras hus, alltså deras hem.
Men ingen av dom är födda här, så vad är deras hem egentligen? Ser dom denna lilla ort som sitt hem?

Jag är väldigt exalterad över ikväll, men samtidigt oerhört nervös.
Men nånstans i mitt hjärta tror jag ändå att kvällen kommer bli mysig:)

Börjar se ljuset stråla igenom mörkret igen. Finally, så som jag har väntat.

OK, alla snackar om hösten. Så mörk och så kall.
Det är nu vi människor måste börja värma varandra.
Våga ge varandra kramar och leenden på staden.
Vi måste skänka varandra en glädje och trygghet som gör att vi orkar igenom höstens mörka tid.

Sen vet jag, som alla andra att Barack Obama vann amerikanske valet.
Men jag lägger ändå in den bästa valvideon jag sett, för en helt annan kandidat!


 
Allt från mig
Mikke

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0