en grym snubbe.

för ett antal år sen startade en kille vid namn Nickolaus ett litet företag,
som byggde på att ge bort små presenter till snälla barn.
Efter några år lyckades företaget växa och idag är det är stort internationellt företag,
som varje år, mellan den 24 och 25 december delar ut klappar till alla snälla människor.
Många hävdar att denna snubbe, Nickolaus, inte finns, och stödjer sin tes med att han omöjligt skulle hinna med
alla människor på jorden under bara en enda natt.
Men det är ju ett företag det handlar om.
Nicko var la inte dummare än att när han såg hur företaget utvecklades så anställda han mer folk.
Nicko. även kallad tomten, behövde mer folk till att bygga saker, han behövde mer folk som lagade mt till arbetarna, folk som tog hand om renarna osv.
Men viktigast av allt: Han behövde HJÄLP med utdelningen.
Så tomten anställde naturligtvis att antal "vice-tomtar" som han gav varsin släde, på så sätt hjälpa honom dela ut klappar.
Så det finns EN tomte, men det finns en MASSA vicetomtar.
På så sätt är det möjligt att få ut alla julklappar denna underbara natt.
sen bör la tilläggas att för att tjäna extra tid ger dom ut lite klappar redan på dagen den 24, i tex land som sverige;)

OK, ännu ett år går mot sitt slut och det har varit ett händelserikt år.
Jag är nu hemma hos familjen igen för att fira en god jul, och njuta av lite ledighet för en gångs skull.
Inte ett jobb så långt ögat kan nå under 3 dagar.
Ska bli skönt.

Kommer hem till den lilla ort jag nämnt i tidigare inlägg,
och måste medge att det är ruggigt intressant att få höra hur mycket man missar
när man flyttar ifrån.
Fick t.o.m höra rykterna om mig själv, och det är bara skrattretande:P
förtydligar ännu en gång att jag INTE är med i något kriminellt gäng.
Jag är däremot med i ett festglatt gäng, som anordnar fester och har jävligt trevligt tillsammans, kanske blivit något
missförstånd där?

Kul att få möta gamla kompisar igen,
på stan mötte jag ropade jag hej till "the twins", bakom matbutiken mötte jag "lillen".
Såg flygarn åka förbi i en bil, vilket ledde till ett sms som senare ledde till ett samtal, som ledde till reunion senare under julhelgen.

Saknar dock kompisarna nere i hemstaden, men det blir ett kärt återseende senare:)

Trots att det är jul och jag bör vara lugn går jag fortfarande i tusentals tankar.
Finns saker jag funderar om och om igen på.
Både viktiga och oviktiga saker.

Tex:
Hur kunde jag få det jag önskade mig mest utan att säga det till någon?

Är en manlig porrskådis alltid ståndaktig?

Betydde jag någonsin något för dig?

Vad är det som gör att människan alltid ska vara snäll på julen men aldrig annars?

hur kommer det sig att denna låten bev så känd för 100 år sen?


Tack tomten för att du uppfyllt alla hemliga önskningar  jag hade,
roligt att du kände till dem utan att jag berättat dem för någon. ;)

Hopps inte tomten blir arresterad för fildelning, hemfridsbrott eller något annat av de roliga brotten som växt fram på senare år. haha

Allt från mig
Mikke

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0